Hinweis: Aufgrund von geplanten Wartungsarbeiten wird die Website am Mittwoch, 30. April 2025, ab 15:00 Uhr nicht erreichbar sein.
Wir bitten dadurch entstandene Unannehmlichkeiten zu entschuldigen und danken für das Verständnis.
Zum Inhalt

Mathematikdidaktisches Kolloquium – RME – A teaching approach that makes sense

Beginn: Veranstaltungsort: Mathematikgebäude, Raum M433
Veran­stal­tungs­art:
  • Kolloquium
Prof. Marja van den Heuvel-Panhuizen von der Universität Utrecht spricht im Rahmen des Mathematikdidaktischen Kolloquiums über das Thema „RME – A teaching approach that makes sense: Picture books as an example“.

Realistic Mathematics Education is a domain-specific instruction theory for the subject of mathematics developed in the Netherlands. Characteristic of RME is that rich, ‘realistic’ – in the sense of meaningful – situations are given a prominent place in the learning process. These situations serve as a source for initiating the development of mathematical concepts, tools and procedures. For young children picture books can create such a learning environment. In this lecture, Prof. Marja van den Heuvel-Panhuizen will zoom in on a research project that investigated the potential of picture books to support children’s learning of mathematics.